Original:
Author: Jeff Koons
Baloon Flower (Magenta). 2000
Mimo desítky jiných objektů a obrazů od roku 1994 Koons také vytvářel sérii soch Balonkových pejsků. Za základ mu posloužila pouťová atrakce: Z nafouknutého balonkového "salámku" lze ukroutit nejrůznější zvířátka, včetně stylizovaného nejvěrnějšího přítele člověka. Vystavoval je v Metropolitním muzeu v New Yorku nebo před rokem na velké retrospektivní výstavě ve Versailles. Varianty Balonkového pejska zakoupila a vlastní řada světových galerií.
Park Life je malá galerie a obchod s designovými výrobky v San Francisku. Mimo jiné prodává zarážky na police s knihami v podobě nafukovacích pejsků. Ty jsou, podle názoru Jeffa Koonse, zcizením jeho vlastního nápadu. Pejsky na knížky pocházejí od společnosti Imm Living v Torontu, která vyrábí různé legrační hrnečky a designové hračky. I ta obdržela výhružné dopisy od Koonsových právníků. Možným důvodem, proč se slavný umělec něčím podobným vůbec zabývá, je skutečnost, že on sám vytvořil a ve velkém prodává malé verze Balonkového pejska z pokovovaného porcelánu. Ty mají výšku jen 25 centimetrů a lze je koupit za lidovou cenu 400 dolarů.
Případů, kdy dva umělci dělají totéž, bychom v současném umění našly stovky. Naštěstí se právně neřeší. V jednom směru spor Koons vs. Park Life vyvolal okamžitou reakci: knižní zarážky byly v Park Life vyprodány. :))
His works have sold for substantial sums of money, including at least one world record auction price for a work by a living artist. The largest sum known to be paid for a work by Koons isTulips which was sold for US$ 33,682,500 (£21,219,975) at Christie's New York on November 14, 2012 (Lot 35) in the Post-War & Contemporary Art Evening Sale. This Baloon Flower was sold for ONLY US$ 25,752,059...:)
Critics are sharply divided in their views of Koons. Some view his work as pioneering and of major art-historical importance. Others dismiss his work as kitsch: crass and based on cynical self-merchandising. Koons has stated that there are no hidden meanings in his works,nor any critiques.